top of page
  • Obrázek autoraMichal Prouza

Francie - #NorthaveTeamWeek

Aktualizováno: 1. 2. 2023

Hned ze začátku nového roku fotím s produkcí @Rustytoothbrush v čechách streetspoty. Rok 2019 byl na sníh pro čechy štědrý, a tak se v jeden čas v okolí Liberce a Jablonce prohánělo hned několik snowboardových produkcí, které stavěly skoky, nájezdy, rozjezdy a ojibovali snad všechna zábradli ve městě i mimo něj. V jeden den tu potkáváme americký Nitro tým v čele s Eero Ettalou (@eeroettala), naší partu kartáčků složenou ze všech koutů Evropy a česko - polskou partu shreďáků Killdeathsnowboards (@killdeathsnowboards).

Partička RustyToothBrush se točí okolo Alexe Stewarta (@peppinostewart), který je zakladatel, manažer, rider, produkční, kameraman i střihač v jedné osobě. Alex, krom točení projektů s RustyToothBrush, dělá i manažera Northwave and Drake týmu (@northwave_drake). Ti starší si mohou značku pamatovat z období přelomu tísíciletí, kdy jejich boty byly skoro všude. Aktuálně značka vyrábí v Itálii boty, vázání i snowboardy. Alex na konci února pořádá Northwave Team Week v oblasti Rhône -Alpes. Tato oblast nabízí ty největší a zároveň nejstarší francouzská střediska jako Tignes, La Plagne, Peisey-Vallandry, Les Arcs, atd. Alexovi se moje fotky a práce líbí a zve mě na týden do Francie. Tou dobou jsem měl nasmlouvané už dva kšefty. Hned beru telefon do ruky a sháním za sebe náhradu, abych mohl vyrazit.

Do Francie letím přes Švýcarsko přes letiště v Zurychu s přestupem v německém Düsseldorfu. Tam potkávám prvního snowboarďáka Torra (@torlundstrom). Ve Švýcarsku na letišti už nás s autem čeká Alex, nabírá nás a jedeme směr na naší chatu. Ta leží v Rhôneském údolí. Starší chata, kterou vlastní snowboardová legenda "Gumby". Hned po příjezdu a seznáméním se se zbytkem týmu mě praští do očí pivo Primátor, které je všude jak v láhvích, tak i v sudech. Ptám se Gumbyho, jak se dostalo náchodské pivo až sem? Narodil jsem se a vyrůstal totiž v Náchodě ve Východních Čechách. Gumby má svůj vlastní brand píva Man and Wolf Beer (@manandwolfbeer), který si nechává vyrábět v náchodském pivovaru a vozí ho až do Francie. Na následující týden jsme tedy dobře připraveni.

Celý tým:

Riders:

Alex Steewart (@peppinostewart) - manažer - rider, Dušan Kříž (@dusankriz) - rider, Tor Lundstrom (@torlundstrom) - rider, Ethan Morgan (@morgan_freemanson) - rider, JJ Rayward (@_slipperygypsy) - rider, The Simpson Brotherz - Jake and Joe (@thesimpsonbrotherz) - riders, Tyler Chorlton (@tylerchorlton) - rider.

Produkce:

Michal Prouza (@prouzicc) - Fotograf, Francesco Zoppei (@francescozoppei) - kamera, Federico Grego (@grego.media) - kamera, Chiara Grisorio (@carrygrisu) - Alexova přítelkyně a úžasná kuchařka, která nás každý den přivítala zpět na chatě nějakou italskou vegetariánskou specialitou.

Předpověď počasí nám přeje. Přes den máme většinou krásně modrou oblohu a večer sněží. Ideální počasí. Plán je objet většinu středisek v údolí, hledat spoty, stavět skoky v backcoutry (ve volném térénu mimo sjezdovky), občas se projet v připraveném snowparku a přichystaná je i večerní session pro diváky, atd. Na každý den něco jiného. Vše předem domluveno. Vybarterované permice v každém resortu. Vybarterované znamená, že středisko nám poskytne zázemí, pernamentky, atd., (záleží na domluvě). Za protislužbu v podobě instagramových postů, fotek v časopisech, videí a jiné propagace z naší strany. Prostě "něco za něco."

První den začíname ve středisku Peisey-Vallandry. Rozdělujeme se na dva týmy a hledáme spoty (ideální místo na postavení skoku). Já dopoledne zůstavám s Dušanem a JJ. Celkem rychle nacházíme několik dropů ze skal. Nemusíme nic stavět a tak se snažím najít ideální místo pro focení a kluci zkouší první pokusy, pak další a další a další. Když máme na prvním spotu natočeno a nafoceno co chceme, přesouváme se na další. Znovu je to drop z výšky dolů bez jakékoliv přípravy. Tentokrát je spot trošku větší, a tak kluci mají větší práci skoky ustát.

Odpoledne se přesouváme za druhou partou na druhou stranu střediska. Kluci si tu postavili velký skok. Teplota šla během dne na slunci hodně nahoru a tak máme už jen posledních pár desítek minut na skákání. Hned po prvním pokusu se ukazuje, že dopad není z nejlepších a není na něm moc sněhu. Kdo bude skákat první se vždy losuje. První totiž často nikdo nechce jet. Tyler se při prvním pokusu rozbije jako ..... I tak to ale kluci nevzdávají a skáčou alespoň menší rotace.

Další den máme lehce pod mrakem se slabou viditelností. Nechávám tedy foťák na chatě a jdem si pouze zajezdit do nejbližšího střediska. Přichází také první problém. Všichni jezdci měli hned po příjezdu dostat nové vybavení od bot, vázání až po prkna. Tor s Ethanem si tedy nepřivezli svoje boty s tím, že dostanou nové. Zásilka se ale zdržela a kluci tak neměli na čem jezdit. V resortu je ale půjčovna, která nabízí boty stejné značky a ochotně nám je na několik dní zapůjčují. Je velmi důležité, aby jezdci na propagačních materiálech propagovali značku kterou mají! Logicky.

Další den dopoledne sbíráme síly na odpoledne a večer. Ve stejném resortu jako jsme jezdili včera máme připravenou večerní session (show chcete-li) pro diváky. Na začátku lanovky máme připravené dvě platformy se skoky, zábradlím a všemožnými hračkami. Ale hlavně několik desítek prázdných sudů piva Man and Wolf Beer, které stavíme jako různé skoky, odrazy, přeskoky, atd. Na večer začíná hustě sněžit. To mě vůbec nevadí. Kombinace hustého sněžení a světěl vziká krásná atmosféra ideální pro focení a točení. Probíhá asi hodinová session, další několika hodinová párty přímo pod skoky a společná večeře v místním baru. Zpět na chatu se vracíme až pozdě ráno. Další čtvrtý den v  našem případě "den kritický", si dopřáváme klid na chatě. Já upravuji fotky, kluci dělají svoji práci- odpočívají, cvičí jogu apod.

Dnes máme v plánu střediska Val d'Isere a Tignes. Jedny z nejkrásnějších a nejstarších středisek v Evropě. Konkrétně pak snowpark ve Val d'Isere. Jsme domluveni s místní partou shaperů, že pro nás na odpoledne připraví nějaký zajímavý setup. Místní snowpark je opravdu obrovský. Dopoledne jezdíme ve snowparku. Já si místo foťáku beru do ruky mobil a točíme stories na instagram z ježdění v parku. Odpoledne se potom hromadně přesouváme pár metrů od parku. Tím, jak je snowpark položen vysoko ve středisku, jsou všude kolem naváté obrovksé závěje sněhu. Jedna taková byla hned vedle parku a shapeři na ní postavili dva backcoutryové skoky za sebou v parkovém stylu. Když jsme to viděli tak nám spadla čelist. Mohli jsme totiž využívat místní pomu v parku, která začínala dole u výjezdu z druhého skoku a končila přesně na rozjezdu skoku prvního. Točilo se o 106.

Padaly různé doubly, backflipy, rotace, crashe, prostě byla sranda. Po ježdění ještě navštěvujeme místní apreski. Pokud jste nikdy nezažili francouzské apreski, tak vězte, že franzouzi to umí nejlépe. Každý den od dvou do čtyř odpoledne začíná párty. Hraje dj, hudba, skupina, tančí profesionální tanečníci, dým, balónky, pěna, všichni neřízeně pijí, prostě párty s velkým P. Lidé pak opilý jezdí zpět dolů do města a pokračují v barech. To ostatně děláme i my a po pár tanečcích s výhledem na Mont. Blanc, pokračujeme večeří v místní pizzerii a několika dalšími drinky v místním baru. Krásný  den!

Následující den se vracíme do stejného střediska skoro na stejné místo.  Kluci se rozcvičí ve snowparku a jdeme hledat v místních nafoukaných "bazénech" a boulých, kterých je tu dost. Hledání nám netrvá moc dlouho. Jeden dělá to a ten zas tohle. Nic nikde nestavíme. Pouze využíváme přírody a naváteho sněhu.

Mě pak ještě další den čekají nafotit všechny produkty, které měly přijít na začátku týdne a já je měl fotit "za chodu", nenásilnou metodou na svahu během ježdění. Přišly poslední den a já je fotil od 7 rána do 10 dopoledne kolem naší chaty. Pár záběrů a fotek celého týmu i jezdců zvlášť a odpoledne hurá na letiště a stejnou cestou přes Švýcarsko a Německo domů.